Telefoniczna konsultacja prawna
Szybka i prosta forma uzyskania porady prawnej od adwokata.
- Konsultacja telefoniczna trwa: do 30 minut.
- Koszt: 149,00 zł brutto.
Kwestie techniczne przeprowadzenia telefonicznej konsultacji prawnej online:
- Adwokat zadzwoni do Klientki/Klienta w dniu oraz w godzinie wskazanej w rezerwacji.
- Rekomendowane jest prowadzenie rozmowy w miejscu, które zapewnia swobodę rozmowy i dyskrecję. Warto mieć przy sobie kartkę papieru oraz długopis, celem zanotowania ważnych informacji.
- Warto pamiętać o tym, że rozmowa telefoniczna dla zdecydowanej większości z nas jest bezpieczna i nie grozi wyciekiem poufnych danych. Niemniej z uwagi na fakt, iż w określonych przypadkach rozmowa telefoniczna może być podsłuchana (w szczególności przez państwowe służby lub wskutek wymierzonego ataku lub z uwagi na zainfekowanie telefonu złośliwym oprogramowaniem) – nie powinno się przekazywać telefonicznie informacji objętych przez Klientkę/Klienta tajemnicą (w szczególności przedsiębiorstwa), czy innych danych wrażliwych.
Termin realizacji konsultacji prawnej online, wynikający z rezerwacji, może zostać jednokrotnie i bez żadnych konsekwencji zmieniony przez Klientkę/Klienta, jak i adwokata, najpóźniej na 12-godzin przed rozpoczęciem konsultacji prawnej online w pierwotnym terminie. W przypadku, gdy do zmiany terminu dochodzi z inicjatywy Klientki/Klienta – Klientka/Klient wskazuje nowy termin, który musi przypaść nie później niż w ciągu 30 dni kalendarzowych licząc od dnia pierwotnego terminu rezerwacji. W przypadku, gdy do zmiany terminu dochodzi z inicjatywy adwokata – adwokat wskazuje nowy termin, który przypadnie nie później niż w ciągu 7 dni kalendarzowych licząc od dnia pierwotnego terminu rezerwacji. W sytuacji, gdyby zmiana terminu konsultacji prawnej online nastąpiła z inicjatywy adwokata – Klientka/Klient może złożyć w terminie 3 dni kalendarzowych, licząc od chwili otrzymania zawiadomienia o konieczności zmiany terminu, oświadczenie o odstąpieniu od umowy o świadczenie usługi prawnej.
Klientka/Klient występujący jako konsument (osoba fizyczna, w tym osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą w zakresie odmiennym niż świadczenie usług prawych) może:
- odstąpić od zwartej umowy o świadczenie usługi prawnej, bez podania przyczyny – w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy o świadczenie usługi prawnej – z zastrzeżeniem warunków dalej wskazanych. Klientka/Klient nie może odstąpić od umowy o świadczenie usługi prawnej w sytuacji, gdy adwokat wykonał w pełni usługę konsultacji prawnej online za wyraźną zgodą konsumenta w okresie 14 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy o świadczenie usługi prawnej. Klientka/Klient wskazuje, iż zgodą, o której mowa w zdaniu poprzedzającym, na wykonanie usługi konsultacji prawnej online w okresie na odstąpienie od umowy – jest świadoma rezerwacja terminu konsultacji prawnej online, której wykonanie przypada w okresie, w którym Klientka/Klient ma co do zasady prawo złożenia oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Celem usunięcia wątpliwości adwokat wskazuje, iż Klientka/Klient ma prawo do odstąpienia od umowy o świadczenie usługi prawnej do czasu rozpoczęcia konsultacji prawnej online, chyba że konsultacja prawna online przypada w dacie po upływie 14-dniowego terminu na odstąpienie od umowy. Klientka/Klient, który odstąpi od umowy o świadczenie usługi prawnej, w sytuacji, gdy w okresie trwania prawa na złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy o świadczenie usługi prawnej – uprzednio poleci adwokatowi rozpoczęcie realizacji konsultacji prawnej online (np. poprzez wcześniejsze przesłanie dokumentów e-mailem do zapoznania się) – wówczas Klientka/Klient obowiązany będzie do zapłaty za świadczenie adwokata już przez niego spełnione do czasu otrzymania oświadczenia o odstąpieniu. Kwotę świadczenia oblicza się proporcjonalnie wg. poświęconego przez adwokata czasu względem czasu przewidzianego na konsultację prawną online
- Odstąpienie od umowy o świadczenie usługi prawnej może nastąpić w dowolnej formie, na przykładnej w jednej z form wskazanych poniżej:
- pisemnej na adres korespondencyjny kancelarii – ul. Nowogrodzka 10 lok. 6, 00-511 Warszawa,
- drogą elektroniczną na adres e-mail: sebastian.chorazy@poporade.pl,
- drogą telefoniczną lub SMS na numer telefonu: +48 511-134-625,
- kliknięcie przez Klientkę/Klienta przycisku „Anuluj rezerwację”, który znajduje się w przesłanym e-mailu z potwierdzeniem dokonania rezerwacji konsultacji prawnej.
Szczegółowe warunki realizacji usługi zostały opisane np. w punktach I.7), II. 2), II. 3) oraz w całym punkcie III.) Regulaminu Serwisu, a przyjęcie oferty oznacza akceptację warunków realizacji usługi także wskazanych w Regulaminie Serwisu.
Często zadawane pytania:
W ramach wynagrodzenia za telefoniczną konsultację prawną adwokat ponosi zwykły koszt rozmowy telefonicznej. Należy pamiętać, że nawiązanie połączenia z Klientką/Klientem nie może powodować podwyższonych kosztów po stronie adwokata, na przykład:
- numer Klientki/Klienta nie może należeć do tzw. „usług premium” (o podwyższonej odpłatności),
- Klientka/Klient powinien znajdować się w miejscu, w którym nie naraża adwokata na opłaty roamingowe (połączenie telefoniczne nawiązywane przez adwokata będzie wywoływane z terytorium Polski).
Adwokat zadzwoni do Klientki/Klienta na numer telefonu podany przy rezerwacji.
Klientka/Klient dysponuje czasem do 30 minut na telefoniczną konsultację prawną, która rozpocznie się w chwili wskazanej w rezerwacji. W przypadku przerwania połączenia – adwokat ponowi połączenie. W przypadku przerwania połączenia przez Klientkę/Klienta wskutek zdarzeń losowych – konsultacja prawna, w miarę możliwości adwokata, będzie mogła zostać dokończona w późniejszej godzinie tego samego dnia.
Adwokat wywołuje połączenie ze służbowego numeru telefonu: +48 511-134-625, który nie należy do numerów zastrzeżonych. W wyjątkowych okolicznościach połączenie może być nawiązanie z telefonu zastrzeżonego. W przypadku nie obsługiwania lub nie wyrażenia zgody na nawiązanie połączenia z numeru zastrzeżonego – Klientka/Klient powinien poinformować o tym fakcie adwokata.