Konsultacja prawna przez ZOOM
Szybka, prosta i szyfrowana forma uzyskania porady prawnej od adwokata.
- Konsultacja przez aplikację ZOOM trwa: do 30 minut.
- Koszt: 149,00 zł brutto.
Kwestie techniczne konsultacji prawnej online przez aplikację ZOOM:
- Konsultacja prawna online przez aplikację ZOOM odbędzie się w dniu oraz w godzinie dokonanej rezerwacji.
- Rezerwując tę usługę Klientka/Klient otrzyma na podany w rezerwacji adres e-mail link do spotkania wraz z hasłem.
- Otwarcie linku będzie możliwe z chwilą jego otrzymania, ale dołączenie do rozmowy będzie możliwe na 15 – minut przed zaplanowaną godziną konsultacji prawnej online.
- Konsultacja prawna online przez aplikację ZOOM może odbyć się przy użyciu wyłącznie dźwięku, albo dźwięku i obrazu.
- Spotkanie przez aplikację ZOOM jest możliwe zarówno z poziomu komputera, jak i telefonu. Rozmowa przez aplikację ZOOM nie wymaga instalacji aplikacji ZOOM na urządzeniu Klientki/Klienta – wówczas rozmowa toczyć się będzie w przeglądarce internetowej. Rozmowa przez aplikację ZOOM wymaga dostępu do Internetu.
- Rekomendowane jest prowadzenie rozmowy w miejscu, które zapewnia swobodę rozmowy i dyskrecję. Warto mieć przy sobie kartkę papieru oraz długopis, celem zanotowania ważnych informacji.
- Warto pamiętać o tym, że rozmowa przez aplikację ZOOM będzie szyfrowana zgodnie z uznanymi w świecie standardami bezpieczeństwa. Niemniej należy pamiętać o tym, że w określonych przypadkach rozmowa przez aplikację ZOOM także może być podsłuchana (w szczególności przez państwowe służby lub wskutek wymierzonego ataku np. przez hakerów, który wiąże się ze zdalnym przejęciem urządzenia) – o czym Klientka/Klient i adwokat mogą nie wiedzieć.
Termin realizacji konsultacji prawnej online, wynikający z rezerwacji, może zostać jednokrotnie i bez żadnych konsekwencji zmieniony przez Klientkę/Klienta, jak i adwokata, najpóźniej na 12-godzin przed rozpoczęciem konsultacji prawnej online w pierwotnym terminie. W przypadku, gdy do zmiany terminu dochodzi z inicjatywy Klientki/Klienta – Klientka/Klient wskazuje nowy termin, który musi przypaść nie później niż w ciągu 30 dni kalendarzowych licząc od dnia pierwotnego terminu rezerwacji. W przypadku, gdy do zmiany terminu dochodzi z inicjatywy adwokata – adwokat wskazuje nowy termin, który przypadnie nie później niż w ciągu 7 dni kalendarzowych licząc od dnia pierwotnego terminu rezerwacji. W sytuacji, gdyby zmiana terminu konsultacji prawnej online nastąpiła z inicjatywy adwokata – Klientka/Klient może złożyć w terminie 3 dni kalendarzowych, licząc od chwili otrzymania zawiadomienia o konieczności zmiany terminu, oświadczenie o odstąpieniu od umowy o świadczenie usługi prawnej.
Klientka/Klient występujący jako konsument (osoba fizyczna, w tym osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą w zakresie odmiennym niż świadczenie usług prawych) może:
- odstąpić od zwartej umowy o świadczenie usługi prawnej, bez podania przyczyny – w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy o świadczenie usługi prawnej – z zastrzeżeniem warunków dalej wskazanych. Klientka/Klient nie może odstąpić od umowy o świadczenie usługi prawnej w sytuacji, gdy adwokat wykonał w pełni usługę konsultacji prawnej online za wyraźną zgodą konsumenta w okresie 14 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy o świadczenie usługi prawnej. Klientka/Klient wskazuje, iż zgodą, o której mowa w zdaniu poprzedzającym, na wykonanie usługi konsultacji prawnej online w okresie na odstąpienie od umowy – jest świadoma rezerwacja terminu konsultacji prawnej online, której wykonanie przypada w okresie, w którym Klientka/Klient ma co do zasady prawo złożenia oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Celem usunięcia wątpliwości adwokat wskazuje, iż Klientka/Klient ma prawo do odstąpienia od umowy o świadczenie usługi prawnej do czasu rozpoczęcia konsultacji prawnej online, chyba że konsultacja prawna online przypada w dacie po upływie 14-dniowego terminu na odstąpienie od umowy. Klientka/Klient, który odstąpi od umowy o świadczenie usługi prawnej, w sytuacji, gdy w okresie trwania prawa na złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy o świadczenie usługi prawnej – uprzednio poleci adwokatowi rozpoczęcie realizacji konsultacji prawnej online (np. poprzez wcześniejsze przesłanie dokumentów e-mailem do zapoznania się) – wówczas Klientka/Klient obowiązany będzie do zapłaty za świadczenie adwokata już przez niego spełnione do czasu otrzymania oświadczenia o odstąpieniu. Kwotę świadczenia oblicza się proporcjonalnie wg. poświęconego przez adwokata czasu względem czasu przewidzianego na konsultację prawną online
- Odstąpienie od umowy o świadczenie usługi prawnej może nastąpić w dowolnej formie, na przykładnej w jednej z form wskazanych poniżej:
- pisemnej na adres korespondencyjny kancelarii – ul. Nowogrodzka 10 lok. 6, 00-511 Warszawa,
- drogą elektroniczną na adres e-mail: sebastian.chorazy@poporade.pl,
- drogą telefoniczną lub SMS na numer telefonu: +48 511-134-625,
- kliknięcie przez Klientkę/Klienta przycisku „Anuluj rezerwację”, który znajduje się w przesłanym e-mailu z potwierdzeniem dokonania rezerwacji konsultacji prawnej.
Szczegółowe warunki realizacji usługi zostały opisane np. w punktach I.7), II. 2), II. 3) oraz w całym punkcie III.) Regulaminu Serwisu, a przyjęcie oferty oznacza akceptację warunków realizacji usługi także wskazanych w Regulaminie Serwisu.
Często zadawane pytania:
Link do spotkania zostanie przesłany na adres e-mail podany przez Klientkę/Klienta przy rezerwacji. Wywołanie spotkania przez Klientkę/Klienta będzie możliwe na 15 minut przed umówionym terminem konsultacji prawnej. Adwokat przystąpi do spotkania w umówionej w rezerwacji godzinie.
Klientka/Klient dysponuje czasem do 30 minut na konsultację prawną przez aplikację ZOOM, która rozpocznie się w chwili wskazanej w rezerwacji. W przypadku przerwania połączenia – adwokat ponowi połączenie. W przypadku przerwania połączenia przez Klientkę/Klienta wskutek zdarzeń losowych – konsultacja prawna, w miarę możliwości adwokata, będzie mogła zostać dokończona w późniejszej godzinie tego samego dnia.
Spotkanie nie będzie nagrywane przez adwokata. W przypadku chęci nagrywania spotkania przez Klientkę/Klienta – konieczne jest uprzednie uzyskanie zgody od adwokata na nagranie, w którym określi jego warunki. W przypadku wyrażenia przez adwokata zgody na nagrywanie konsultacji – Klientka/Klient nie będzie rozpowszechniać nagrania i zachowa go wyłącznie do użytku osobistego. Klientka/Klient odpowiada w tym zakresie na zasadach ogólnych prawa.
Nie ma potrzeby instalacji programu ZOOM na komputerze/telefonie celem przeprowadzenia konsultacji prawnej. Przeprowadzenie konsultacji przez aplikację ZOOM jest możliwe z poziomu przeglądarki internetowej. Wymagania techniczne korzystania z aplikacji ZOOM zostały opisane na stronie producenta oprogramowania (dostępne po kliknięciu).